söndag 17 juli 2011

Söndagspyssel i regnet

Efter lite sovmorgon och en underbar dag igår i skärgården kände jag mig redo att sätta igång med lite pyssel:) Hade lite idéer som jag testat lite grann tidigare, men inte kommit på något som kändes helt rätt..ingen röd tråd liksom.
Här kommer nu mina förslag på favour-ask och namnskylt kombinerad med favour eller vad man ska kalla det. Förklaring kommer, först bilder:)




Detta är då asken i vilken det kommer ligga en chokladpralin med chilismak alternativt apelsinsmak. Problemet med denna hittills är att det inte finns någon botten på den. Tanken är att när jag gör den i lite styvare papper ska jag limma på en botten. Hoppas att det funkar.

Den lilla "tuss" med organzatyg som jag satt i mitten behöver naturligtvis inte vara med, men jag tyckte det såg festligt ut. Bandet tror jag själv att jag inte ska ha med. Tanken var att det skulle se ut som något slags blad, men det tycker jag inte det gör. Eventuellt kan man ha tjockare band och skiva gästens namn på det.



Namnskylten har på denna bilden ett band som jag hittade, alltså inte det som jag har tänkt använda. Jag har ju inte testat, men kanske att denna ska stå "ovanför" tallriken och att asken står på tallriken. Insidan av namnskylten är som ett litet kuvert. Jag hade tänkt lägga chilifrö i ena sidan och en liten beskrivning på hur man planterar dem i andra. Om nu choladen istället skGulle smaka apelsin så får det bli apelsinkärnor:)

Ja, detta är som sagt mitt dagsverke:) Ganska nöjd, men ska tänka igenom det några gånger till..
Fotoalbum är nästa projekt. Vilka ska vi använda oss av och hur ska de dekoreras?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar