torsdag 14 juli 2011

Bröllopssymbol

De flesta som bjuder in till bröllop har ju något slags tema, antingen färg eller annat, och de flesta har ju också någon symbol som de trycker på t.ex. program och inbjudningskort. Jag har fått uppfattningen om att det ofta är två ringar eller hjärtan..jag vill ha något annorlunda!Vad?! Det första jag kom att tänka på var en bröllopstårta som jag såg på ett gratulationskort. Den var jättefin!men så sa blivande svärmor att det var väl inte tårtan vi tyckte var det viktigaste och som vi vill lägga fokus på inför och under Dagen. Nej, det är klart hon har rätt, men hur ska man göra för att undvika att folk tänker på tårta det första de gör när det är en på inbjudningskortets framsida?

Efter hennes kommentarer har vi fortsatt fundera kring andra symboler. Vi hittade ett ganska gulligt brudpar som sprang emot varandra, men det är också kanske lite för skämtsamt för min smak...funderade också på att man, i festhäftet kunde skriva en liten typ liknelse om vad vi lägger i begreppet bröllopstårta. Dra några fina paralleller till kärlek och sånt..?Vad tror ni om det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar