torsdag 21 juli 2011

Olust

Idag är den dagen som man hoppas ska dröja innan den kommer...för kommer gör den alltid..tur i alla fall att den inte hamnade på bröllopsdagen.

Jag har blivit så orättvist behandlad på jobbet enligt min mening. Om jag nu får berätta så blev jag lovad 75%-tjänst i 5 veckor på plan 1. Jag jobbar 5 veckor, men jobbar 100% och delvis på plan 2. Känns DUMT att gå upp där eftersom jag inte gått bredvid där något och jag vet inte ens vad varken boende eller personal heter!! Sedan visade det säg att jag jobbade fyra av fem helger och den helgen jag hade önskat ledig jobbade jag. Alla andra vikarier jobbar varannan helg och 75% och ingen jobbar på olika plan.. Schemat för min sista vecka blev klart igår och trots att jag verkligen har påpekat att jag vill vara ledig sista helgen är jag den enda av alla 4 vikarier som jobbar BÅDE lör och sön...de andra är antingen lediga eller jobbar en av dagarna. Jag är arg och ledsen..men har bestämt mig för att prata med chefen, det är ju inte hennes fel, men jag är ju hennes ansvar. Är bara lite rädd att hon ska avfärda mig och klappa mig på huvudet och så får jag gå utan att ha sagt ngt alls om hur besviken jag är..

Hm..ja, så bröllop är inte det som står överst på min tankelista idag. Det jag har funderat på är efterrätt. Jag är SÅÅ sugen på glass!!Det är ju underbart gott! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar