fredag 22 juli 2011

Gott från köket!

Tänkte tipsa om lite roliga saker att hitta på i köket när det regnar ute och man är ledig. Först vill jag bara tipsa om en bra chokladbok. Choklad-en oumbärlig bok för alla chokladfantaster heter den. Ikväll ska jag testa att göra en av godsakerna i den:)

Tekakor är goda och det är alltid bra att ha bröd hemma. Pojkvännen har med sig mackor till jobbet varje dag så det går åt vill jag säga!
Saftiga tekakor!
Sedan är det chokladmaränger!Mums! De blir nästa finare än vad de smakar. Mycket goda, bara man är noga med att de blir sega och inte torra. Lejlas recept:)
Chokladmaränger
Ikväll ska jag testa att göra chokladtryffel med lite mintsmak från chokladboken. Ska ge bort några imorgon till en som fyller år så jag hoppas de blir bra.

Tillbaka lite till bröllopet då. Har faktiskt inte legat helt på latsidan idag. Vi gick en kort sväng på stan och blivande mannen provade ett par finskor som var på rean. Väldigt fina faktiskt, men det får vänta lite. Köpte varsitt par vanliga skor istället.
Typ dessa provade vi. Jag tror att jag vill att min blivande ska ha något liknande.

Nu=Dags för chokladpraliner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar