måndag 16 januari 2012

Uppföljning..

Jo, igår satt jag för mig själv och tänkte på konsumtion och varför det är så mycket i fokus i samband med bröllop och även annars. Jag sa också att det är väldigt lätt att blanda ihop att konsumera mindre pengar, alltså själva ekonomin istället för att fokusera på varorna som vi konsumerar. Ibland går det ju dock att göra båda dessa samtidigt vilket är det  som jag tycker mest om!!Då sparar man på sina pengar och sin planet! Så, frågan är då hur jag har tänkt att göra det. Tänkte skrivit endel om vad jag tänkt göra igår, men det kommer nu istället:)

Dukar: Vi kommer använda gamla lakan som dukar på festen! Jättefina, jättegamla och jättebilliga! Kommer direkt från mammas och farmors gamla linneskåp. Perfekt!
Slöja: Jag kommer använda mammas gamla slöja, fast lite omgjord.
Skor: Köpta på 2nd hand för 30kr.
Frack: Vi kommer att hyra frack till min blivande man.
Det finns säkert fler saker som jag inte kommer på nu. Om någon annan har tips på hur man kan dra ner på allt köpande så ge era kommentarer!

1 kommentar:

  1. Jag ska ha ett vinterbröllop och tänker hämta dekoration från naturen, kottar och granris. Sen tänkte jag kolla efter begagnade bordsplacerings-"skyltar" (stående julgranskulor) sen tänkte jag ha en kristall-bukett vet inte hur det sparar miljön men plånboken kanske
    Finns säkert massor mer du kan göra men det var några tips från mig

    (nattmammans-storadag.blogspot.com)

    SvaraRadera