söndag 15 januari 2012

Servetter och ljus

Dukningen är något som jag ser fram emot att hjälpa till med och bestämma över. Haha!:) Jag tror inte att jag kommer kunna samla ihop 90 likadana eller liknande servetter i vitt tyg och jag vill ha lite finare än bara vanliga vita ikeaservetter, så jag fick hjälp med att hitta dessa like grövre servetter som det är dukat med på bilderna nedan. 49kr/ 10 st känns som ett ok pris. Såg också en fin vikning på nyhetsmorgon idag som jag inte kan hitta. Någon som vet??
Några andra fina vikningar som jag hittat är:




Det finns många fina, men jag är ganska säker på att jag vill ha någon som är lite högre. Jag har min och min fästmans mammor som kan hjälpa till. De har också helt ok smak:)

Vi kommer inte att få ha långa ljus i lokalen utan bara värmeljus. Eventuellt kanske man kan fuska med att ha ett eller annat blockljus om man använder en riktigt säker hållare/kupa. Några förslag som jag har är:
Det finna hur många fina dukningar som helst!!
Kom gärna med förslag och länkar där man kan hitta mer inspiration och förslag på dukningar.
Ha en bra dag!
 

1 kommentar:

  1. Hello,
    did you find out how to fold the napkins like in the first and second image? Would love to have the instructions for that folding technic.

    SvaraRadera