torsdag 18 augusti 2011

Musik på vigseln

Idag har jag fortsatt med plugget..skriva och skriva är det enda jag gör känns det som. Men när jag vek tvätt hann jag lyssna på lite musik som jag funderar på att ha under visselgudstjänsten i kyrkan.

Ingångsmusik är svårt, men jag vill ha något instrumentalt, gärna med nyckelharpa till eftersom jag känner en som spelar det. Funderade ett tag på Åsa Jinder, men idag lyssnade jag på Underbart. Texten går: är det säkert att du älskar mig..men musiken är fin i alla fall. Sedan som utgångsmusik rösta jag för tillfället på Michel Buble Everything, den är liksom lite glad sådär och söt. Två låtar till som måste in är en av Arvingarnas gamla låtar och en version av Lisa Nilssons varje gång jag ser dig. En underbar låt som antagligen inte får plats är "Form This Moment". Kanske något för festen..

Självklart måste vi se till att få in en gospellåt för jag och min blivande träffades ju på folkhögskola och pluggade gospel ett år tillsammans. Han som musiker och jag som en sångare i kören. Sjuk roligt för övrigt:) Oh happy day känns lite uttjatad, men kanske ändå går hem hos folk. Fred Hammond har gjort en ganska rockig version av This is the day och det budskapet tycker jag bättre om egentligen, men inte någon fullträff..så det får jag fundera vidare på.
Om någon har förlag så säg gärna till!

Det var allt för idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar